Vi Vann!!!


För någon månad sen såg svärmor en annons om att Möljan sökte ett brudpar som skulle få gifta sig på scenen under Söderbärke marknad och första reaktionen var nja... Vi hade ju våra planer om vårat egna lilla bröllop.

Sen efter jag pratat med Kristofer så lät det som en riktigt kul grej, söka kan man iallafall annars kanske man ångrar att man INTE sökt :D

Sen gick veckorna och man började planera kring vårat lilla bröllop. boka kyrka och lokal för festen m.m.
Sen en dag för två veckor sedan var jag på jobbet och mitt i morgonjobbet så ringde min telefon och första reaktionen var att det kan vara dagis!
Sen när Jan Viberto Jansson presenterade sig så tänkte jag direkt: Yes vi är en av tre! Nu kommer vi få träffa juryn som ska välja ut brudparet! Kul att iallafall få komma hit :D Man kände sig liksom nöjd över att vara 1/3 iallafall :D

Sen efter några minuters samtal och Jan sa: Ni är utvalda, hur känns det? Är du glad?
Så reagerade jag liksom: Varför låter det som vi vunnit när vi är en av tre? Än är det ju inte klart?
Efter att ha pratat med prästen också så började jag fråga: Har vi vunnit? ska vi inte träffa juryn?!
Så efter typ 10-15 min så sa Jan Viberto: Ja ni har vunnit! Vi vill inte träffa några andra, ni har vunnit!
Jag stannade till och bara: Va?! Har vi vunnit?!
Blev super glad :D
Gick in i fikarummet och berättade för Bästa Anna som jag då jobbade ihop med också =) 
Jag blev helt skakis, fattade inte att vi verkligen vunnit!
Ringde Kristofer och han blev jätte glad, hihi!
Sen ringde jag så klart svärföräldrarna som också blev jätte glada!
Shit!  Började landa lite, vi har vunnit!!!

Vi berättade för våra närmsta men väntade med att "gå ut med det" innan tidningarna hade träffat oss.

Av sex sökande så vann vi! Varför!? Det var meningen! Allt har en mening! :D

Men för varje dag som går och för varje träff med arrangörerna så blir man mer och mer taggad och allt känns så himla spännande!
Nu i veckan fick vi träffa tidningarna: Fagersta Posten, DD, DT, Kyrkbladet :D Vi blev intervjuade och fotograferade i 3 timmar! Super skoj!
Men blev helt slut efteråt =)
Melvin var så himla duktig! Har berömt honom varje dag för detta!!!

Nu har vi fått tid att träffa hon som ska fixa kläder, Måndag den 30:e maj :D
Sen väntas träff med frisör, smycken, skor, naglar, smink, präst och så fick jag fotvård bokad åt mig i Juli ;D

Allt är så himla superspännande! Vilken upplevelse!!!

Här är bilder från:
http://www.dalademokraten.se/sida/id/167864/

http://www.dt.se/nyheter/smedjeb/1.3178208-har-ar-paret-som-gifter-sig-under-moljan












Kan inte förklara hur kul och spännande detta är!!! :D

Kommer blogga förfullt om detta Möljan-bröllop nu framöver!
Bilder från allt som händer, prova kläder, ringar m.m. kommer läggas ut  ;D


Roligt att du lästa min blogg ! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0