Måste släppa taget, lite iallafall ;) Jag är ju GRAVID!

Jag är ju GRAVID! Släpp tankarna om vikten och storleken på kläderna. Jag har ju flera månader framför mig då jag bara kommer bli större och större :D Visst kan man undvika några extra kg genom att inte äta för två och att inte ha lördag varje dag :)
Jag har varit så glad att jag hållt min vikt nere i över ett års tid efter att ha gått ner alla extra kg efter första graviditeten, från 84kg ner till ca 60kg, tog ju ca 2 år eftersom jag låg på latsidan så jag ska inte klaga och så klart var de lätt värt de! :D Men kan man undvika några kg så ska jag försöka göra de :)
Och nu är det redan dags att lägga undan S jeansen och börja kolla efter byxor som man faktiskt kan stänga.
Innan man får gravidmage så ser man bara knubbig ut och då är det inte så fint eller bekvämt att sätta på sig de tajta tröjorna man har sedan tidigare. Men däremot när magen är lite större så är det ju riktigt bekvämt med tajta linnen som "håller i" magen ;D
Här om dagenbeställde jag på HM lite linnen som man kan växa i och några treggins som jag antagligen kan ha några månader iallafall, har även gravid byxor men som än så länge är för stora och man känner sig bara så stor när man har byxor som hänger i röven...

Man glömmer nästan bort att man är gravid när man umgås med vännerna som pratar om viktnedgång och goda drinkar. Första graviditeten hade man nära vänner som också var gravida, de enda som existerade var bebisen i magen men så klart är det annorlunda med andra barnet men saknar ändå de där att ha någon som frågar vilken vecka man är i och berättar om och om igen om hur barnet i magen växer just nu, vad man ska handla hem och vilken vagn man ska ha :). 
Men min syster är 6 veckor "före" så de kommer bli skoj att ha en syrra att gå tillsammans med iallafall :) Jag tycker att det är synd att det inte finns föräldragrupper när man väntar andra barnet...

Nej nu har jag gnällt färdigt men innan jag slutar ska jag bara skriva att jag/vi är så GLADA att vi väntar en liten till och det är underbart att man får uppleva detta igen <3
Åh vad vi längtar redan :D
Melvin har redan tagit storebrorsrollen säger dom på dagis <3 Våran Busunge!



Melvin - Magen vecka 36 :)

Kommentarer
Postat av: pullan

Nice med uppdatering =)

2011-08-28 @ 22:32:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0